SAVREMENO PLANIRANJE NASTAVE

 INTEGRATIVNA NASTAVA

http://fliphtml5.com/yadb/vdnx

Integrativni model nastave spada u grupu savremenih vidova nastave koji integrišu nekoliko različitih predmeta u proučavanju jedne teme. To znači da se tema posmatra u celini ali se na nju gleda iz perspektive srpskog jezika, matematike, prirode i društva, likovne kulture ili nekog drugog predmeta ali tako da ne postoje granice između predmeta. Integrativno učenje omogućava sagledavanje teme iz različitih perspektiva i na taj način se postiže bolje razumevanje nego kod onog koje se postiže učenjem pojedinačnih predmeta. 

Integrativno učenje povećava stepen funkcionalnih znanja, jer daje širinu temi i mogućnost primene znanja iz jedne oblasti u drugu. 

Ovaj model nastave, u kome se horizontalnim i vertikalnim povezivanjem nastavnih predmeta integrišu sadržaji, ima za cilj podsticanje kreativnosti i intelektualne radoznalosti, razumevanje suštine, usvajanje funkcionalnih znanja i povećanja stepena zadovoljstva i motivacije učenika.

Integrativna nastava je dinamična i zanimljiva što je potpuno u skladu sa informatičkom erom u kojoj živimo. Tradicionalna nastava je jednostavnija za izvodjenje ali je savremenom učeniku dosadna, stoga ako želimo da idemo u korak sa vremenom, moramo prestati da se žalimo kako današnja deca nisu ista kao ona od pre više godina, već da pogledamo unutar sebe i osvestimo da smo upravo mi isti kao pre deset, petnaest godina i da to upšte nije dobro. Uspeh je uslovljen promenom. A svi želimo da budemo uspešni, zar ne?

 PDF  „INTEGRATIVNA NASTAVA-NEMANJIĆI”

rad koji je objavljen u Elektronskom zborniku primera dobre učiteljske prakse

U toku septembra meseca planirala sam i realizovalal dvanaest dana integrativne nastave, svake sedmice po tri dana.Integrisani su sadržaji skoro svih obaveznih predmeta u jednoj temi „Prošlost- Nemanjići“. Tematski dani su održavani u školi, u Narodnoj biblioteci, u muzeju, u Zavodu za zaštitu spomenika kulture što je učenicima bilo posebno interesantno. Imali smo neobične goste kao što je srednjevekovni vitez. Učili smo matematiku  pomoću knjiga za Prirodu i društvo, čitali priče o srpskim vladarima kada su bili deca, pravili stripove o Nemanjićima, poklonili se moštima prvog srpskog kralja… Ovo je samo deo aktivnosti ali je rezultat sjajan, kod učenika se stvorila baza za učenje istorijskih sadržaja vezanih za srpski narod, radost izučavanja prošlosti, ljubav prema svom narodu.Ostvarili smo sva tri nivoa postignuća po propisanim Standardima.

PDF „IZABERI PRAVILNU UŽINU” 

zdrava uzinamapaRad koji je prezentovan na Smotri stvaralaštva učitelja na Učiteljskom fakultetu u Beogradu

Izaberi pravilnu užinu, je naziv kampanje koja je sprovedena u okviru istraživanja „Uticaj nastavnih sadržaja na usvajanje stava o pravilnoj užini“.

Tematsko planiranje je doprinelo aktivnom i kontinuiranom usvajanju znanja o zdravoj hrani i zdravom stilu života kroz nastavne sadržaje svih obaveznih predmeta. Sadržaji predmeta su integrisani sa ciljem stvaranju navika i usvajanja značaja pravilne užine na rast i razvoj dece. Pri tom su praktično primenjena usvojena znanja. Učenici su svakodnevno donosili pravilnu užinu, uglavnom pripremljenu kod kuće. Niko više nije donosio brzu hranu, nezdrave gruckalice i napitke. Motivacija dece je bila povećana jer su svakodnevno popunjavali razrednu ček listu. Posebno su bili srećni što se njihovom izboru poklanja pažnja,daju pohvale i fotografišu zanimljive užine.

ček listareklame

pravimo sami